Novi Sad
06.08.2014.
17:55 > 17:57
Razlog zbog čega je na nekim semaforima izuzetno kratko trajanje zelenog za pešake je gustina saobraćaja u ulicama koje ulaze u nju i onih koje su s njima povezane.
  • 07.08.2014 16:25
    @Dinamičko?
    "A dinamički nadzor i upravljanje saobraćajem? To je svemirska tehnologija?"

    Pa naslov teksta je Gustina saobracaja utice na rad semafora. Ako to nije dinamicko upravljanje, onda ne znam sta jeste
  • MonteDushano

    07.08.2014 13:23
    Jednom sam kišobranskom drškom udario u semafor, a prekoputa svojom rukom. Majke mi. Umalo nisam razbio staklo za zeleno svetlo ili oborio ga celog. To je bilo na uglu Bul. kralja Petra Prvog i Kisačke ulice. Bio sam tako besan!!! Čim se pojavi zeleno svetlo (za pešake, naravno), ono smesta zatrepće - važi to i za vozila na istom kraju bulevara. Odvratno! To je odvratno za novosadske semafore.
  • @alo alo - Zeleni talas

    07.08.2014 13:00
    Probaj zeleni talas u Cara Dusana, gde ima 6 semafora na jednom kilometru. Podesen je na 35 ili 75. Istini za volju, vozaci su toliko pogubljeni da uspeju da svojom nekontrolisanom voznjom miniraju ovaj talas na 35. Zato, ako je neko vrlo vest i ovladao je slalomom, ovaj na 80 moze lako da osvoji. Kako bilo, jutra su mi uvek dinamicna sa mnogo adrenalina...
  • dinamičko?

    07.08.2014 12:04
    A dinamički nadzor i upravljanje saobraćajem? To je svemirska tehnologija?
  • 07.08.2014 12:01
    Kada su vozaci normalni, imaju iskustva, onda kompletna kolona koja je stajala na crvenom istovremeno krece na zeleno. Medjutim, u saobracaju ima jako puno debila pa kada neko krene na zeleno onaj iza njega umasto da krene istovremeno sa njim krene tek kada ovaj odmakne desetak metara, pa onda onaj iza tog isto tako i eto ti zagusenja. Kada 20 vozila na tek upaljeno zeleno krene istovremeno kao da njima upravlja jedan covek onda nema zagusenja, nema cepova. Dok stoje na crvenom mnogi kuckaju sms, citaju sms, twituju, lajkuju pa ne vide kada se upali zuto i potom zeleno. Onaj ispred njih vec odmakne pa ovaj iza sa zakašnjenjem reaguje i krene tek kada mu neko iza trubne. Tako umesto tridesetak vozila jedva petnaestak, dvadesetak njih uspe da prodj na zeleno.
  • Petrovaradin

    07.08.2014 10:50
    Užas
    Novi Sad je grad sa najlošije rešenim saobraćajem u državi. Kao da je nekom u interesu da grad ima što više semafora. Strelica "uslovna" za levo kod Futoške vrh budalaštine ! Beograd je izmislio saobraćaj za nas !
  • alo alo

    07.08.2014 08:28
    Zeleni talas
    Au kakvi budalastina moze covek ovde da procita. Grad je pun zelenih talasa koji jesu podeseni na 50 kmh. Redovno tako prolazim Futoskim putem do Jevrejske, Bulevarom Oslobodjenja, Cara Lazara, Somborskim... sve je podeseno na 50 a ako iko od kriticara vozi kola ovo i sam zna.
    Sto se tice pesackog kod Banovina, stariji imaju malu sansu da predju ulicu u datom roku. Potreban je pothodnik u sklopu podzemne garaze koja bi bila ispod ulice Modena sto bi omogucilo da se na to mestu napravi kruzni tok za koji postoji sasvim dovoljno mesta.
  • Spark

    07.08.2014 08:03
    Kej zrtava racije
    Pesaci su u niskom startu.
  • 07.08.2014 06:41
    Slažem se sa Nshappy, želim da pređem na zeleno svetlo. Pritom ja hodam dosta brzo i osim ako ne potrčim to je zaista nemoguće postići. Neću da dođem u situaciju da se raspravljam sa manijacima koji na svoje uslovno zeleno jure kao da su na autoputu...
  • Aco

    07.08.2014 05:53
    A šekspirova i bulevar cara lazara
    Logično bi bilo uskladiti zeleni talas, kad se ide somborskim bulevarom da budu zelena, pa dalje nastaviti cara lazara, pa kejom.

    Kej je OK, ali je nemoguće kroz cara lazara
    proći u cugu...
  • nshappy

    07.08.2014 03:03
    A zašto bih ja prelazio na narandžasto odbrojavanje? Prelazim svaki dan tu raskrsnicu. Nekada bude toliko ljudi da dok svi stanu na zebru, upali nam se crveno. Sta mene briga sto je vozačima isto crveno, ja hoću da Prelazim na zeleno. Tu sam doživeo jednom saobraćajnu nezgodu, udario me vozač koji je išao od fakulteta i skretao prema bazaru, mi pešaci prelazimo kad nam je semafor dozvolio, ali bilo nas je puno, i dosta nas je bilo u tom vašem "narandžastom" dozvoljenom prelasku, i mene lepo vozilo čukne.
    Nisam hejter, već vi sada tražite nekakva objašnjenja koja ne drže vodu. Nigde nisam video da zeleno za pešake traje toliko kratko. Idi molim te...
  • nikola

    07.08.2014 00:42
    a gde je?
    A gde je trepcuce uslovno zeleno za vozila ? Nema ga, pa treba da budem vidovnjak i vidim kada ce se iskljuciti i pesaci jurnuti na zebru!
  • cane ns

    07.08.2014 00:08
    5.10 ujutru
    Svako jutro idem na posao Bul.Evrope od limana prema Avijaciji prodjem glat kod higijenskog ali kod Hadži Ruvimove nema šanse sve sam probao uvek me uvati crveno a besnog kera nema strašno
  • Znaci

    07.08.2014 00:05
    Katastrofa
    U nasem gradu kao da je jedini uslov da bi se zaposlio u firmama koje imaju dodira sa saobracajem, da apsolutno nemas veze sa istim. Odgovorno tvrdim, a toce vam reci i svako ko se iole razume, da je NS idealan za saobracaj. Ali to podrazumeva da isti organizuju ljudi koji nesto znaju, a ne stranacki diletanti. Ove nase kad bi poslali u BG da organizuju saobracaj pa to bi bila katastrofa za pet minuta....
  • Limanoid

    06.08.2014 21:59
    A Narodnog fronta, sa najkraćim zelenim?
    Voleo bih da vidim kako stručnjaci koji određuju dužinu trajanja zelenog svetla prelaze pešački prelaz u Narodnog Fronta kod raskrsnice gde se ova ulica ukršta sa Šekspirovom. Tu ni omladinci u top formi ne predju pešački dok je zeleno, a o deci i starima da ne govorim. To je potpuno skandalozno i taj problem traje godinama.
  • Miroslav

    06.08.2014 21:51
    Sujeta
    Sujeta je razlog sto semafori nisu kalibrirani i sto nemogu da uspostave zeleni val godinama.
    Ljudi koji su ih nekad programirali su sad sefovi i ne dozvoljavaju mladjima da to naprave kako treba iz sujete...
    Raspitajte se...
  • petar

    06.08.2014 21:48
    Skoro sam boravio u Osijeku i ostao iznenadjen koliko ovaj manji grad od Novog Sada ima bolje regulisane "zelene talase" .
  • nshappy

    06.08.2014 21:08
    Ne može me niko ubediti da je to jedino moguće stanje, za 12 sekundi preći onoliku razdaljinu. Kakvo je to objašnjenje, da će nastati čep u drugoj ulici???
  • U cemu je problem

    06.08.2014 20:43
    Haters gonna hate
    @Nshappy, Ako si ikada isao tom raskrsnicom, video si da 12 sekundi traje zeleno, a jos 20 sekundi (mozda malo manje, ne secam se sad napamet) traje "zuto" svetlo za pesake. Zeleno svetlo za pesake znaci da je dozvoljeno ZAPOCETI sa prelaskom ulice, a 12 sekundi je sasvim dovoljno da zapocnes da prelazis.

    Ko je ikada bio na bilo kojoj raskrsnici verovatno zna da je nakon sto se upali crveno svetlo za pesake, automobilima i dalje crveno svetlo, a pali im se zeleno tek nakon sto prodje sasvim dovoljno vremena da svi pesaci predju ulicu.
  • sovra

    06.08.2014 20:34
    blabla tructruc
  • @nshappy

    06.08.2014 20:18
    To sto se tebe ne moze nesto ubediti nikako ne znaci da to nije istina. I najsporija osoba ima vremena da predje, pod uslovom da kroci odmah cim se upali zeleno. Ako nema vremena da kroci odmah, ne treba da trci, nego da saceka sledece zeleno i imace vremena da se odgega lagano
  • eto

    06.08.2014 20:12
    trebali ste dejana pitati kako će gradske ulice izdržati dalje povećanje broja automobila u sledećih 5 godina recimo... šanse nema
  • PreduzetnikNS

    06.08.2014 20:06
    za Nshappy
    Velika zabluda, tih 12 sekundi su određene za pristupanje pešačkom prelazu, a preostalih 15-16 sekundi (nisam siguran tačno koliko) koje odbrojavaju narandžastom bojom je vreme koje je određeno za prelazak pešačkog u slučaju da ste u poslednjoj sekundi od tih 12 pristupili prelasku.
  • Bojan

    06.08.2014 19:55
    Bojan
    A koji je razlog što nemamo praktično nijedan zeleni talas u gradu sem ako voziš 19 ili 219 na sat? Imbecilnost? Umetnička sloboda?
  • Nenad

    06.08.2014 19:53
    Vreme za prelazak
    Ne pravite problem tamo gde ga nema. Po saobraćajnim pravilima, ako pešak zakorači na prelaz dok je zeleno svetlo, a u toku prelaženja se upali crveno - nema prekršaja i pešak može normalno da nastavi do druge strane. To se uči u prvom razredu osnovne škole. Semafori na raskrsnicama su tako podešeni da između paljenja crvenog pešacima i paljenja zelenog za vozila ima sasvim dovoljno vremena da se pređe ceo put opuštenim hodom.
  • Boki NS

    06.08.2014 19:50
    Zeleni talasi su katastrofalnio i uglavnom stoje i dalje na 60 km/h. Imam utisak da to namerno rade da bi ljude kažnjavala policija. Takođe imaju neko odloženo uslovno zaleno svetlo, gde nikakav razlog ne postoji osim da dva saobraćajca koji su obično gore na mostu to lepo slikaju pa kazne. Nikome nije zeleno a uslov se odlaže 5 sekundi. Nonsens. Ima nekoliko takvih primera. Zatim semafor kod "Kvantaša" koji služi za stvaranje gužve. Zatim sve dvotračne ulice imaju prednost u odnosu na Cara Lazara koji ima 6 traka. Zatim gomila nepotrebnih semafora itd... Gde god je problem, "op" i semafor... Grad postaje neupotrebljiv za vožnju kolima.
  • Tom

    06.08.2014 19:25
    semafor
    Ovaj reče da se dužina trajanja zelenog svetla određuje na na osnovu saobraćajnog opterećenja. Pa ako je tako onda se određuje i na osnovu broja pešaka koji prelaze raskrsnicu, jer i oni su učesnici saobraćaja.A zeleno svetlo za pešake mora da traje minimalno toliko koliko je potrebno da se normalnim korakom pređe raskrsnica. A ne da se trči.
  • 06.08.2014 18:05
    to znači : Ako se gustina poveća nećemo preći na drugu stranu do mraka.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna